Novosti
Pozitivni primjeri iz prakse – „Škola za sve“
- 29/01/2019
- Posted by: MIOS
- Category: Novosti
U periodu od februara 2017. – decembra 2019. godine Međunarodno udruženje „Interaktivne otvorene škole“ Tuzla na području Tuzlanskog kantona sprovodi projekat pod nazivom „Škola za sve“. U projekat su uključene 41 osnovna i srednja škola sa područja Tuzlanskog kantona iz kojih je oko 300 nastavnika/profesora uključeno u edukacije o inovativnim nastavnim metodama.
U periodu od septembra 2017 – juna 2018. u okviru projekta „Škola za sve“, realizirane su edukacije na teme: Interaktivne metode, Projektna nastava, Servisno učenje – učenje kroz angažman i edukacija iz oblasti Inkluzije na temu: „Podrška nastavnom osoblju u radu sa učenicima sa poteškoćama i preprekama u učenju i učešću u redovnom nastavnom procesu“.
Svi nastavnici/profesori uključeni u edukacije su imali priliku da nakon svakog modula edukacije, naučeno primjene u praksi i time stvaraju pozitivne primjere u praksi koje su uključivale stvaranje jednakih prilika za sve učenike, saradnju sa roditeljima, sa lokalnom zajednicom i međusobnu saradnju sa nastavnicima i učenicima.
MIOS Tuzla je finansijski podržao realizaciju ukupno 35 školskih razrednih projekata (25 sa primjenom metode Projektne nastave i 10 sa primjenom metode Servisno učenje – učenje kroz angažman).
17. septembra 2018. godine COI by Step by step je objavio poziv za sve nastavnike/ce, učitelje/ice, odgajatelje/ice, te stručne saradnike i saradnice na svim nivoima odgoja i obrazovanja da svoje nastavne prakse prijave za Godišnju nagradu za inovativne nastavnike.
Predstavnici određenih škola koji su uzeli učešće u edukacijama, zatim primjenili inovativne metode u praksi i unijeli određene inovacije u redovan nastavni proces u radu sa učenicima su se uz podršku MIOS-a prijavili na nagradni konkurs. Tim projektne nastave JU OŠ „Ivan Goran Kovačić“ Gradačac je imao priliku da svoj primjer pozitivne prakse prezentira širem auditorijumu na nivou Bosne i Hercegovine s obzirom da su na nagradnom konkursu nominovani u kategoriji za razrednu nastave.
Sažetke o primjerima pozitivne prakse s kojim su se nastavnici prijavili na nagradni konkurs, možete pročitati u nastavku teksta.
Jasminka Hadžić, nastavnica bosanskog jezika i književnosti u JU OŠ „Humci“, je prisustvovala edukaciji iz oblasti Inkluzija na temu: „Podrška nastavnicima u radu sa učenicima sa poteškoćama i preprekama u učenju i učešću u redovnom nastavnom procesu“. Kroz svoj primjer pozitivne prakse pod nazivom: „I ja sam plus“ ističe dramsku i literarnu sekciju u JU OŠ”Humci” kroz koju je potpuno otvorena za uključenje i rad sa učenicima sa poteškoćama i preprekama u savladavanju gradiva. Članovi literarne sekcije su za nju dragocjeni i često nagrađivani, a uz to veoma zahvalni za saradnju. Učenici su veoma ponosni na svoja postignuća i kao članovi dramske i literarne sekcije, ljubopitljivo zainteresovani za dalji rad, čime podsticajno djeluju na ostale učenike, snažna su koheziona snaga obje sekcije. Uz njih ostali učenici u sebi razvijaju pijetet prema slabijima, razvijaju i jačaju strpljenje i u konačnici, duboko razumijevanje za ljude sa motoričkim i psiho – socijalnim poteškoćama, o našim navikama i spremnosti da ih mijenjamo.
Mirzeta Abadžić, nastavnica razredne nastave i Nedim Strašević, nastavnik njemačkog jezika u JU Prvoj osnovnoj školi Živinice su prisustvovali edukaciji na temu „Projektna nastava“ i na nagradni konkurs su se prijavili sa primjerom pozitivne prakse pod nazivom: „Primarna selekcija otpada u školi“. U cilju razvijanja i jačanja ekološke svijesti i kulture u okviru predviđenih časova prema nastavnom planu i programu za čas odjeljenske zajednice, moje okoline, likovne kulture, biologije, hemije, ekološke sekcije i Vijeća učenika koristili su inovativnu metodu Projektne nastave za realizaciju već predviđenih nastavnih sadržaja. Kroz predviđene aktivnosti, koje su planirane zajedno sa učenicima, fokus aktivnosti je bio usmjeren upravo na učenike kako bi se kroz radionice, istraživanje i predavanja educirali o načinu nastanka otpada, njegovom utjecaju na životnu sredinu i implikaciji na zdravlje ljudi, o njegovom prikupljanju i trenutnom načinu zbrinjavanja, o mogućem potencijalu, o našim navikama i spremnosti da ih mijenjamo.
Mirha Stijepić, profesorica bosanskog jezika i književnosti u JU Gimnaziji „Ismet Mujezinović“ Tuzla, je prisustvovala edukaciji na temu Interaktivne metode. Na nagradni konkurs se prijavila za primjerom pozitivne prakse pod nazivom: „Sevdalinka, pjesma koju svi baštinimo“. Primjenom postojećih, razvojem i primjenom novih metoda i strategija poučavanja kreativno integriše sadržaj predmeta koji predaje u nastavnom procesu, posebno kada je u pitanju obrada sadržaja koji je dio baštine područja na kojem živimo. Primjenom inovativnih metoda poučavanja, učenici imaju priliku da nastavni sadržaj upamte i da ga povežu sa svakodnevnim životom, prilikom čega razvijaju svoju kreativnost i maštovitost. U praksi koju realizira, maksimalno se trudi da se samostalno učenici angažuju, da sami istražuju i da sami zaključuju i da na taj način stiču potrebna i ishodima očekivana znanja.
Adnan Kondžić, nastavnik razredne nastave, Hazima Hećimović, nastavnica engleskog jezika i Elvira Ustavdić, nastavnica razredne nastave u JU OŠ „Ivan Goran Kovačić“ Gradačac, su prisustvovali edukaciji na temu: „Projektna nastava“. Na nagradni konkurs su se prijavili sa primjerom pozitivne prakse primjene pod nazivom: „Turistička razglednica Gradačca“. Primjena metode Projektne nastave je imala ciljem upoznati učenike sa spomenicima, vjerskim objektima, jezerima, manifestacijama, slavnim ličnostima Gradačca i šire okoline, kroz poticanje na aktivno sudjelovanje u samom procesu učenja putem istraživanja, razvijanju kreativnosti, socijalnih kompetencija i ličnosti djeteta. Prikupili su fotografije, videozapise i bilješke, izradili afiše, raspisali likovni konkurs na temu „Razglednica Gradačca“ i štampali razglednice. Izvršena je i javna prezentacija realiziranih aktivnosti što je doprinjelo poboljšanju saradnje sa lokalnom zajednicom. Predstavnici JU OŠ Ivan Goran Kovačić su nominovani u kategoriji nastavnika razredne nastave i na konferenciji koja je održana u decembru 2018. godine u Sarajevu imali su priliku da svoju praksu predstave pred auditorijem.
Hurija Imamović, profesorica bosanskog jezika i književnosti u JU Mješovitoj srednjoj školi Kalesija je prisustvovala edukaciji na temu „Interaktivne metode“ i na nagradni konkurs se prijavila sa pozitivnom praksom pod nazivom: “Kritičko mišljenje u učionici”. Kroz svoju praksu je istakla da se kroz redovan nastavni proces bazira na razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika, jer smatra da je veoma važno je da učenici razviju kritičko mišljenje koje zahtijeva stroge standarde promišljenih postupaka te nameće djelotvornu komunikaciju i sposobnost rješavanja problema i obavezu da se nadjača naš urođeni egocentrizam i sociocentrizam.
Međunarodno udruženje „Interaktivne otvorene škole“ Tuzla pruža podršku školama u procesu unapređenja razvoja otvorenih škola vodeći se principima otvorenosti, tolerancije i inovacija, zatim na unapređenju procesa učenja i podučavanja u kojima će se djeca učiti kreativnosti, komunikaciji, graditi interes za demokratsko življenje, uključivanje u zajednicu i aktivnu demokratsku participaciju roditelja i lokalne zajednice.
Ohrabrujemo sve nastavnike/ce osnovnih i srednjih škola Tuzlanskog kantona da koriste prilike i da svoje primjere pozitivne razmjenjuju sa kolegama, kao i da se prijavljuju na nagradne konkurse s ciljem razmjene iskustava i diseminacije pozitivne prakse u školama.
Projekat „Škola za sve“ je finasijski podržan od Federalnog Ministarstva razvoja i ekonomije iz Njemačke i Freudenberg Fondacije.