Novosti
ODRŽAN MREŽNI SUSRET ŠKOLA NA TEMU: “PROFESIONALNA ORJENTACIJA I ŠKOLSKI RESURS”
- 24/12/2018
- Posted by: MIOS
- Category: Novosti
Tokom proteklog perioda Međunarodno udruženje „Interaktivne otvorene škole“ Tuzla je kroz realizaciju projekta „Škole za sve“ edukacijski i finansijki podržalo realizaciju 34 školska razredna projekta, od kojih je 25 realizirano primjenom metode projektne nastave.
Mrežnom susretu, održanom 20.12.2018. godine u prostorijama trening centra MIOS-a, prisustvovalo je 37 učesnika (27 učenika i 10 odraslih). Centralna tema ovog mrežnog susreta je bila „Profesionalna orijentacija i školski resurs“. Cilj mrežnog susreta je bio prezentacija iskustava iz školskih razrednih projekata koji su uključivali primjenu školskog resursa obradivog zemljišta u dvorištu škole za nastavni proces.
Kako voćnjak u školskom dvorištu koristiti kao resurs u nastavi?
Nastavnici JU OŠ Turija su primjenom metode projektne nastave: „Obnavljanje školskog voćnjaka“, koristeći voćnjak u dvorištu škole kao školski resurs, realizirali nastavnu oblast Voćarstvo. Kroz aktivnosti projektne nastave, učenici su imali priliku da povezuju teorijska znanja sa praksom kada je u pitanju sadnja biljaka, proljetni i jesenji radovi u voćnjaku kao i berba, skladištenje i prerada voća.
Kako je 50 učenika za 30 dana na praktičan način steklo znanje o prirodnim procesima u plasteniku?
U JU OŠ Dobošnica u periodu novembar- decembar 2017. godine nastavnici su primjenili metodu projektne nastave: „Prirodni procesi u plasteniku“. U aktivnostima projektne nastave je učestvovalo oko 50 učenika predmetne nastave (V, VII, VIII i IX razredi). Učenici su se kroz redovan nastavni proces u korelaciji više predmeta i putem istraživanja bavili konkretnim pitanjima kao što su: pripremanje zemljišta za plastenik, način uzgoja humusa, rast, njega i zaštita biljaka u plasteniku, uzgoj baštenske ukrasne biljke kao i vrstama biljaka koje je moguće uzgojiti u plasteniku u različitim godišnjim dobima.
Kroz saradnju i razgovor, predstavnici JU OŠ Lukavica su iskazali interes za razmjenom iskustava sa školama koje su u okviru redovnog nastavnog procesa primjenom metode projektne nastave koristile obradivo zemljište kao školski resurs.
JU OŠ Kiseljak je od UG „Farmer“ dobila na korištenje parcelu zemljišta koju su do sada u vannastavnim aktivnostima koristili u radu Poljoprivredne sekcije – mali poduzetnici.
Tokom mrežnog susreta direktor UG „Farmer“ i učenici, profesori i pomoćnik direktora JU MSŠ Živinice su susretom učenika i nastavnika osnovnih škola prezentirali zanimanje poljoprivrednik i voćar/cvjećar. Prisutni učenici osnovnih škola su imali priliku da čuju nešto više o zanimanju poljoprivrednika i voćara/cvejćara u smislu profesionalne orjentacije, o preduslovima, stilu života i načinu rada.
Nakon prezentacija i razmjene iskustava, učesnici su diskutovali o pomenutoj temi i definisali određene ideje i zajedničke planove za rad u narednom periodu kroz međusobnu podršku i saradnju.
Projektna nastava je metoda rješavanja problema koja uvodi učenike u istraživanje i pronalaženje i pisano ili verbalno izvještavanje o istom. Ima cilj čiji je rezultat proizvod, ima određeno vrijeme trajanja, tj. rok za završetak, uključuje rad više učenika/ca –grupa i podrazumijeva saradnju i koordinaciju svih grupa-učenika/ca. Projektna nastava omogućava učenicima da budu aktivni u procesu učenja, a time im daje priliku da uče s razumijevanjem.
Međunarodno udruženje „Interaktivne otvorene škole“ Tuzla u okviru programskih područija profesionalnih obuka i usavršavanja nastavnika promoviše nastavne metode koje mogu obezbjediti napredovanje djece u skladu sa njihovim individualnim mogućnostima i sposobnostima. Jedan od tih programa je i projektna nastava koji obuhvata modularnu edukaciju za nastavno osoblje u trajanju od dva modula, gdje svaki modul traje dva dana. U okviru modularnih edukacija je predviđen i zadatak u praksi koji podrazumjeva primjenu metode projektne nastave u redovnom nastavnom procesu u radu sa učenicima u skladu sa nastavnim planom i programom.