Novosti
BIOGRAFIJE NVC TRENERA I TRENERICA
- 16/12/2018
- Posted by: MIOS
- Category: Novosti
Gabriele Grunt, Austrija
U svom životu i radu s djecom imamo mnoge navike koje se nasljeđuju, ali koje nam danas više ne koriste. U svojih 28 godina rada u oblasti obrazovanja otkrila sam NVC kao vrlo moćan način da svjesno biram način i kvalitetu življenja i rada zajedno. Škole i porodice su mjesta na kojima prenosimo svoj jezik i svoje navike sljedećim generacijama – ne samo poučavanjem, već i vlastitim primjerom. Zbog toga kao trener NVC-a strastveno dijelim NVC na predavanjima i radionicama sa nastavnicima i roditeljima.
U mnogim dugoročnim projektima u školama, obdaništima i na univerzitetima podržavam nastavno osoblje da savjesno biraju načine za razumijevanje, suradnju i dijalog mirnog sukoba – i da korak po korak stvaraju strukture koje podržavaju partnerstvo, međusobno osnaživanje i uključivanje u okruženje za učenje.
Giacomo Poleschi, Italija
Obrazovanje, učenje, roditeljstvo, zajednica. Ove riječi su u meni dobile novo i jasno značenje otkad sam saznao za NVC, nekoliko mjeseci prije rođenja moje prve kćeri. Puniji, konkretan, praktičan i zabavan način komuniciranja otvorio se za mene. Dijeljenje NVC-a u obrazovanju mi daje nadu i istovremeno me povezuje sa životom, radošću i smislom.
Dolazim iz svijeta računarskog inženjerstva, a u prošlosti sam radio na polju lanca snabdijevanja i logistike. Posljednjih pet godina dijelio sam NVC u različitim kontekstima, uključujući grupe roditelja, nastavnika i vaspitača, školsko osoblje, organizacije. U svakodnevnom životu s ženom dijelim brigu o svoje troje djece.
Marianne Göthlin, Sweden
Za mene, obrazovanje je mjesto gdje najviše osjećam nadu za budućnost. Dijeljenje nenasilne komunikacije sa ljudima iz škola su, za mene, putevi da se povežem sa nadom, sa zajednicom, sa radošću i smislenim doprinosom. Ja sam po zanimanju učiteljica i integrisala sam nenasilnu komunikaciju u javne škole te sam istovremeno bila dio uspostavljanja zajednice škola utemeljenih na nenasilnoj komunikaciji. Moj trenutni angažman je da podržavam učitelje, po mogućnosti kroz dugoročne trasnformativne školske projekte i da ponudim materijal za nenasilnu komunikaciju za lakše vježbanje.
Shona Cameron, Velika Britanija
Otkrila sam NVC dok sam radila u školama u Velikoj Britaniji kako bih ih učinila boljim mjestom za sve. Vrlo brzo sam shvatila da NVC nudi ne samo okvir za reformu “obrazovanja za sve”, već je i omogućio nastavnicima, direktorima i predlagačima zakona da polaze od vlastitih vrijednosti. Da rade onako kako su oduvijek željeli kad su započeli sa poučavanjem – da se raduju dolasku u školu i zajedničkim učenjem s djecom. NVC omogućava smislene i kreativne razgovore gdje se timovi mogu okupiti i osmisliti svjetliju budućnost. NVC dijelim u obrazovanju od 2004. godine – i kada je to od mene traženo ali i potajno kada je neki razgovor bio važan i ja sam odlučila da iz srca modeliram komunikaciju. Psiholog sam i autor poglavlja iz Restorativne teorije u praksi, gdje istražujem ulogu NVC-a na školskim sastancima.
Snežana Molnar, Bosna i Hercegovina
Kao početak moje priče o nenasilnoj komunikaciji navela bih 1996. godinu kada sam se prvi put susrela sa konceptom koji i danas primjenjujem u svom životu i radu. Tih turbuletnih godina nenasilna komunikacija bila je suštinska potreba ljudi u našem okruženju, razumijući tu činjenicu rukovodstvo predškolske ustanove u kojoj sam radila je organizovalo treninge nenasilne komunikacije za svoje zaposlene.
Primjenu učenja o nenasilnoj komunikaciji sam nastavila i u narednih 15 godina kroz svoj rad sa djecom u predškolskoj ustanovi, a volim da kažem da sam to učenje prenijela i na svoju djecu kroz vaspitanje.
Kontinuirane edukacije o nenasilnoj komunikaciji po modelu Maršala Rozenberga započela sam 2011. godine kada sam uslijed ličnih problema bila prinuđena da napustim radni odnos u predškolskoj ustanovi. Ipak želja u meni da svoje znanje i ljubav prema nenasilju prenosim na mlađe naraštaje nije se smanjila, već bih mogla reći da se povećala.
Te godine započela sam svoju trenersku misiju u Bosni i Hercegovini, odnosno u selu Fakovići u opštini Bratunac. Kroz godine rada sa djecom iz Fakovića postigli smo izuzetan napredak i veoma sam ponosna na djecu iz Fakovića, na količini ljubavi i saosjećanja koju su mi pružili za sve ove godine rada kao i na napretku koji su ostvarili u povezivanju sa sobom i drugima.
Moje edukacije u ovoj oblasti praćene su od strane više certifikovanih trenera iz Srbije, Njemačke i Holandije.
Misija mog života i rada jeste da doprinesem stvaranju odnosa među ljudima koji su zasnovani na saosjećanju i povezivanju sa sobom i drugima. Ako sam uspjela makar i jedno dijete ili odraslog čovjeka da usmjerim na put nenasilne komunikacije smatram da sam bogata žena i neizmjerno sam zahvalna na prilici da to i dalje činim.
Marica Lazić, Bosna i Hercegovina
Marica Lazić je profesorica i certificirana trenerica za nenasilnu komunikaciju u internacionalnom Centru za nenasilnu komunikaciju CNVC.
Već dugi niz godina, kontinuirano raste u nenasilnoj komunikaciji, po modelu Marshalla Rosenberga, sudjelujući na raznim seminarima i treninzima za trenere, te usavršavajući svoje trenerske kompetencije.
Kontinuirano kreira i vodi seminare nenasilne komunikacije za nastavnike osnovnih i srednjih škola, te nenasilnu komunikaciju kao model koristi u radu sa djecom i roditeljima.
Želi dati svoj doprinos u osnaživanju, prvenstveno prosvjetnih radnika kao i svih drugih osoba iz različitih profesija, koji žele nenasilnu komunikaciju koristiti za dobrobit sebi i drugima i stvaranju odnosa zasnovanih na empatiji i uzajamnom povezivanju, te tako doprinijeti kreiranju svjesnijih i kvalitetnijih odnosa među ljudima.
Vjeruje da nenasilna komunikacija može doprinijeti u uspostavi i širenju mira u svijetu na način svjesnijeg življenja i promoviranja univerzalnih vrijednosti u društvu kao i pronalasku strategija koje će pomoći zadovoljenju potreba pojedinca i društva, te razriješavanju konflikata na nenasilan, kreativan i asertivan način.
Suosnivačica je i članica Mreže za nenasilnu komunikaciju Bosne i Hercegovine koja djeluje od septembra 2016.godine.