Novosti
Održan okrugli sto “Primjena SEA metode u redovnoj nastavi osnovnih i srednjih škola TK”
- 19/11/2016
- Posted by: MIOS
- Category: Novosti
Međunarodno udruženje “Interaktivne otvorene škole” Tuzla je organizovalo okrugli sto na temu “Primjena SEA metode u redovnoj nastavi osnovnih i srednjih škola TK”.
SEA (engl. The Starter Experiment Approach) – Početni Eksperiment je metodologija koja podrazumjeva podučavanje/učenje sa fokusom na učenika u prirodnim naukma i matematici.
Početak nove oblasti udžbenika treba biti baziran na učeničkim predkonceptima i predznanjima koja su suočena sa naučnim konceptima kako bi se izbjeglo da učenici razviju dva nepovezana seta znanja, jedna da se snađu u vlastitom okruženju u svakodnevnom životu – u porodici, zajednici i drugi da se nosi sa zahtjevima škole. Za ovu svrhu svaka nova oblast trebala bi započeti, ako je moguće, sa ovom metodologijom.
Okruglom stolu su prisustvovali predstavnici Pedagoškog zavoda TK,predstavnik Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta TK , predstavnica Filozofskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, predstavnice Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH i učesnice SEA programa.
Cilj okruglog stola je bio stručna diskusija o efektima primjene SEA metode u redovnom nastavnom procesu u osnovnim i srednjim školama TK.
Za razliku od tradicionalne nastave koja više računa vodio o nastavnom gradivu nego o učeniku i načinu usvajanja tog gradiva, primjena kretivnih metoda u nastavnom procesu omogućava razvijanje učeničkih sposobnosti kako bi se što uspješnije realizovali ciljevi koje društvo postavlja pred školu.
Vrlo je bitan način rada na koji nastavnik podstiče učenike na kreativnost i inovativnost.
Zahvaljujući dobrom stilu rada, nastavnik može postići bolje rezultate u odgojno-obrazovnom procesu.
Iznošenjem mišljenja, stavova i dosadašnjih iskustava konstatovano je da primjena SEA metode u nastavnom procesu, u skladu sa nastavnim planom i programom i na pravilan način ima perspektive i potiče motivaciju kod učenika. Ne zahtjeva dodatne resurse, učenici imaju dugoročna pamćenja i mogućnost formiranja funkcionalnih znanja. SEA metodom, koja podrazumjeva određene korake, učenici se uvode u naučni rad i pri tome izgrađuju lično samopouzdanje.
Učenik radeći kreira, a kreirajući putem svojih osjetila organizuje misaonu aktivnost koja dovodi do novih otkrića, inovacija, izuma ili orginalnih rješenja zadataka u konkretnoj problemskoj situaciji. Kreativni učenici stalno tragaju za nečim novim, savremenijim. Stalno pronalaze nove, lakše i korisnije obike rada, što doprinosi unapređenju odgojno-obrazovnog rada i boljem uspjehu učenika.