Novosti
Poslušajte snimak webinara “Profesionalizacija nastavničkog poziva”
Međunarodno udruženje „Interaktivne otvorene škole“ Tuzla (MIOS) je, u srijedu, 9.11.2016. godine realiziralo treći po redu webinar na temu „Profesionalizacija nastavničkog poziva“. Ovo je ujedno i prvi webinar za nastavnike, jer su prethodna dva webinara, o otvorenim školama i servisnom učenju, bila namijenjena učenicima.
Uvodničarke na webinaru su bile Selma Teparić, pedagogica u JU O.Š. Miladije, koja je govorila o tome šta je profesionalizacija i kako se ostvaruje u nastavi, te Hurija Imamović, prof. bosanskog jezika i književnosti u JU Mješovita srednja škola Živinice, koja je podijelila svoja iskustva o tome kako su interaktivni pristupi u nastavi doprinijeli profesionalizaciji njenog rada.
Učesnici webinara su se složili da je profesionalizacija nastavničkog poziva mnogo više od profesionalnog usavršavanja i da pored produbljivanja znanja i vještina, profesionalizacija podrazumijeva i razvijanje kvalitetnog odnosa sa učenicima, njihovim roditeljima, sa kolegama i lokalnom zajednicom, pripremu za prihvatanje sistemskih promjena, kao i aktivno učešće i inicijativnost u procesima reformi u obrazovanju. Koliko je profesionalizacija stvar sistema i njegove regulative, toliko mora postati i individualno prihvaćena i doživljena od strane prosvjetnih radnika, kako ne bi bila provođena formalno, bez istinskog razvoja nastavničke ličnosti i profesionalnosti.
Jedan od segmenata profesionalizacije, kako je i navedeno ranije, svakako jeste i profesionalno usavršavanje nastavnika. Kreiranje škola otvorenih u zajednici, koje podrazumijevaju otvaranje prema zajednici, kvalitetno vođenje i saradnju u i van kolektiva, korištenje inovatnih metoda u nastavi i kvalitetne inkluzivne procese, je jedan od koraka ka profesionalizaciji.
Interaktivne metode, kao jedan od inovativnih pristupa, pozitivno utiču na emocionalnu klimu i odnose u razredu, povećavaju motivaciju učenika i njihovu inicijativnost, podržavaju razvoj samopouzdanja učenika, učeničke slobode i sposobnosti da izraze i argumentiraju svoj stav, osposobljavaju učenike za rad u timu i moderne oblike komunikacije, te da kritički koriste više izvora informacija.
Učesnici webinara su iskazali svoje zadovoljstvo učešćem na jednoj ovakvoj, virtualnoj aktivnosti, pohvalili organizaciju webinara i njegovo promovisanje kao korisnog i jednostavnog alata za učenje, susret i razmjenu ideja i iskustava sa kolegama, te iznijeli svoju namjeru da i u budućnosti učestvuju na ovakvim aktivnostima MIOS-a.
Više o profesionalizaciji nastavničkog poziva, potrebnim znanjima i kompetencijama u XXI stoljeću i poželjnim kvalitetama nastavnika u XXI stoljeću, možete čuti ukoliko poslušate snimak webinara, koji ćete pokrenuti ako kliknete OVDJE.